Dijous 18 de desembre, 20:15h
Sala Francesc Tarafa (Granollers, Vallès Oriental). Entrada gratuïta.
El dijous 18 de desembre del 2025, aprofitant que en Satish Kumar és a Catalunya i farà un retir amb Uniterra el cap de setmana següent, hem col·laborat amb la comunitat d’El Xiprer per portar en Satish Kumar a Granollers a fer una conferència oberta a tothom. La conferència tractarà sobre la síntesi de la seva trajectòria com a activista, educador, autor i referent en els àmbits d’ecologisme, justícia social i pau mundial.
Satish Kumar (Índia, 1936) és conegut per la seva manera d’inspirar i pel seu optimisme incansable. S’ha dedicat a treballar per la pau entre nacions, la pau entre els éssers humans i la Terra viva, i a transmetre que, com a humans, també som natura.
A la conferència, Satish Kumar, ens oferirà el seu punt de vista sobre com encarar aquesta època de múltiples crisis. Parlarem sobre com l’Amor radical ens pot guiar del camí de la separació i la dualitat, al camí de l’harmonia i la interconnexió de tot i tothom.
Des de la comunitat d’El Xiprer (Granollers), s’ha iniciat un espai de compartir des del cor, anomenat Espurnes d’Espiritualitat. Cada mes hi ha una trobada: un mes s’organitza una conferència amb una persona que ve a compartir el seu camí espiritual, i el següent mes, s’organitza un espai de conversa i reflexió, obert a tothom, per comentar, compartir i escoltar allò que ha ressonat a la vida espiritual de cadascú, aprofundint i treballant-ho en grup. Aquest mes de desembre, Uniterra hi col·laborà ajudant a organitzar aquesta conferència amb Satish Kumar.
Podem ser llavor d’una època més amorosa amb nosaltres, amb la terra i amb la vida que ens sosté?
Podem fer de l’amor una pràctica conscient en tots els àmbits de la nostra vida?
Sala Francesc Tarafa, Granollers

Satish Kumar
Activista per les causes de sostenibilitat ambiental, justícia social i la pau mundial. Va rebre el Premi Goi de la Pau 2022. Exmonjo jainista, Satish Kumar va fer un pelegrinatge internacional per la pau. Ell, amb un amic, va caminar prop de 13.000km des de Nova Delhi fins a Moscou, París, Londres i Washington.
És el fundador del Schumacher College al Regne Unit. Va ser editor de la revista Resurgence durant 40 anys. I és autor de deu llibres, inclosa la seva autobiografia, No Destination.
19, 20 i 21 de desembre 2025
Els dies 19, 20 i 21 de desembre, us convidem a celebrar l’entrada al solstici d’hivern, amb un retir sobre l’amor radical i com caminar el canvi d’època en el que ens trobem, de la mà d’en Satish Kumar.
Si vols explorar i conversar sobre com podem respondre a una civilització en col·lapse, si vols entendre amb més profunditat què vol dir formar part d’un món viu i interconnectat, si vols conèixer millor l’activisme conscient i la pràctica de la no-violència, i si vols saber com escollir el camí de l’amor a cada passa; et convidem a participar en el retir al Mas El Negre, a Ogassa, el Ripollès.
Durant el retir compaginarem estones de diàleg, d’ensenyances, passejades, meditació i moviment corporal.
Per més informació: www.uniterra.cat/amor-radical/
